Drømmer du om å starte treningssenter?
Vi kan hjelpe deg!

Det å starte sitt eget treningssenter er en drøm for mange treningsinteresserte. Etablering av et treningssenter krever stor innsats, hard jobbing og urokkelig tro på eget konsept. Vi ønsker å hjelpe deg så du kan oppnå din drøm.


Siden starten i 1991 har Gym 2000 sett og vært med i utviklingen av treningssenter, fra helsestudio for entusiaster til den folkebevegelsen det er i dag. Store aktører har vokst frem, og mindre nisjesenter har etablert seg. Vårt hovedfokus har vært og vil alltid være treningsutstyr, og å sørge for at vi leverer rett utstyr til rett kunde, men vi har erfaring fra utallige etableringer av ulike treningskonsepter. Denne erfaringen kommer deg til gode når du velger Gym 2000 som samarbeidspartner. Her er noe av det du må tenke på – og vi kan hjelpe deg med.

 

Konsept
Hva slags treningssenter er det du skal ha. Skal du etablere et fullskala treningssenter med timer og ansatte eller skal du ha et ubetjent nøkkelgym der kundene kommer og går som du vil. Skal du ha en crossfit box eller et PT senter der dere jobber 1 til 1 med kundene. Konseptet og forretningsplanen din er grunnlaget for alle videre vurderinger. Vi sparrer gjerne.


Kundebase
Hvem skal være kunder på treningssenteret ditt. Hvor mange mennesker bor i området. Hvor jobber de? Er det viktig med nærhet til offentlig kommunikasjon eller har de fleste bil. Vi har tilgang til statistikk fra SSB som vi sammen kan bruke til å analysere kundegrunnlaget.
 


Lokale og plassering
Det viktigste enkeltelementet for om du lykkes er selvfølgelig din innsats, driv og ønske om å skape noe. Deretter kommer lokasjon på etableringen. Et bra treningssenter på en dårlig lokasjon tjener ikke penger. Et dårlig treningssenter med fantastisk plassering kan tjene penger. Det store spørsmålet blir da; hva er en god lokasjon. En god lokasjon er et lokale som er tilgjengelig for de du ønsker som kunder. En lokasjon de passerer på vei til og fra jobb er bra. Gode parkeringsmuligheter gjør det lett å stoppe innom. Utgifter til lokale vil være en av de største faste utgiftene for ditt senter. Det er en viktig avveining å ta mellom størrelse og plassering. Vi hjelper deg gjerne med å tegne inn utstyr for å se hvor effektivt du kan utnytte plassen.


Innredning og design
Smarte valg kan gjøre enorme forskjeller på et lokale. Vi har gode avtaler med snekkere, glassmestre designere og alt du behøver for å skape drømmelokalet. Bruk av farger, lys og dekorasjoner kan gjøre underverker uten den store investeringen. Vi har tegneprogram der du kan leke med muligheter og flytte på vegger, utstyr og få 3D tegninger og filmer av lokalet. Vi har tegnet mange senter, og besøkt enda mange flere. Vi kjenner de gode løsningene og deler de gjerne med deg.

 


Utstyret
Det viktigste for oss! Hvilket utstyr skal du tilby dine kunder? Her forandrer trendene seg fra år til år. For 5 år siden var magasinapparatene sentrale på alle nye senter. Nå puttes de gjerne til side for å gjøre plass til funksjonelle løsninger og frivekter. En viktig grunnregel er å designe lokalet med tanke på plass til mennesker og ikke se hvor mye utstyr man kan få plass til. Det er fornuftig å dele inn i soner, og det er ikke nødvendigvis slik at alle som vil trene med frivekter bør være i samme sone.  Gym 2000 er Norges eneste produsent av treningsutstyr, i tillegg har vi import av flere kjente merker som Panatta og Impulse. Sammen finner vi den optimale miksen for ditt treningssenter.


Finansiering
Vi er behjelpelige med løsninger for finansiering. Vi har gode avtaler med finansieringspartnere, og vi er alltid villig til å se på mer enn egenkapitalen i et selskap når vi jobber frem finansieringen. Har du gjort en god jobb med forretningsplanen før du kontakter en finansieringspartner er sjansen stor for at vi sammen finner en løsning for å realisere drømmen din.

 

 

10 Spørsmål du bør ha tenkt igjennom i din forretningsplan

  1. Konsept, aktivitetstilbud og bemanning.
  2. Åpningstider og bemanningstider
  3. Pris på medlemskap? Skal det diffrensieres?
  4. Størrelse på senteret og husleievilkår på arealet – er det mulig å forhandle lavere leie i oppstartsperioden. Er det mulig å skalere i lokalene?
  5. Hva slags utstyr trenger du, og hvordan skal du finansiere dette?
  6. Hvordan skal du markedsføre deg?
  7. Hvordan skal du rekruttere medlemmer? Hvilken base skal du rekruttere dine medlemmer fra?
    Nærhet til store arbeidsplasser, store boligområder og plassering i forhold til konkurrenter?
  8. Har du nærhet til kollektivtrafikk, eller andre knutepunkter? Er det lett og komme til sentret, og er det tilgjengelig parkering?
  9. Hvor mange medlemmer tenker du å ha rekruttert ved oppstart?
  10. Hvor mange medlemmer trenger du for å gå i balanse.

 


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.